Zwiększenie widoczności strony za pomocą PBN

Zwiększenie widoczności strony za pomocą PBN

Private blog network - ta niebywała oferta wszystkich zadowoli.

Aby klient wyszukał twoją działalność powinieneś nie tylko posiadać stronę firmową, ale też postarać się o jej pojawianie się na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do tego kluczowa jest zawartość strony oraz to czy systematycznie publikowane są na niej nowe wyczerpujące i pomocne dla użytkownika treści. Lecz nie wolno także lekceważyć tzw. link buildingu, czyli zdobywania linków zewnętrznych wiodących do strony. Jednym ze sposobów na link building jest zastosowanie PBN-ów – prywatnych sieci blogów.

Private blog network – pomocne jako komponent rozbudowanej strategii reklamowej

PBNy są prywatne, bo są tworzone a potem administrowane przez jeden podmiot (przeważnie przez większą agencję marketingową albo agencję SEO), który dba o jakość dostępnych tam artykułów. Prywatne sieci portali są zwykle wykorzystywane jako jeden z punktów złożonej strategii marketingowej, co wypada silnie zaznaczyć, gdyż najlepsze rezultaty ich użycia zauważa się w stosunku do stron, które zostały wcześniej poprawnie zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz treści. Prywatne sieci portali nie tylko pozwalają na utworzenie pokaźnej liczby linków przychodzących do witryny, ale też na ich zróżnicowanie, co jest korzystnie oceniane przez wyszukiwarki. Za mankament PBNów można uznać to, że ich stworzenie wymaga poważnych nakładów finansowych, a następnie trzeba przeznaczać niemało godzin na zachowanie ich w stosownej jakości.

Jak korzystać z PBN? Zalecamy wizytówki NAP oraz publikacje z canonicalem

PBNy bardzo dobrze spełnią swoje zadanie w pozycjonowaniu lokalnym, bowiem można za ich pośrednictwem publikować tematyczne artykuły sponsorowane będące wizytówką NAP. Czym jest NAP? To niejako każda publikacja w sieci, gdzie dodane są podstawowe dane telekontaktowe firmy – jej adres stacjonarny, telefon czy e-mail i nazwa. Na przykład NAP-em jest wizytówka Google Moja Firma, ale jest nim również profil w ogólnodostępnym katalogu biznesowym, strona na portalu społecznościowym czy artykuł, w którym umieszczono firmowe informacje kontaktowe.

Kolejny efektywny sposób na skorzystanie z potencjału PBNów to artykuły z linkiem kanonicznym. Polegają one na powtórnej publikacji ciekawych artykułów ze wskazaniem linku do oryginalnego tekstu oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W tym przypadku roboty wyszukiwarek z reguły oceniają wyżej jakość oryginalnego wpisu, dlatego że odnajdywanie odnośniki do niego na różnych stronach w sieci postrzegają jako sygnał, iż pod danym adresem kanonicznym opublikowane są warte przeczytania, wiarygodne informacje. Artykuły z canonicalem najlepiej sprawdzają się przy treściach z sektora YMYL, gdzie istotne jest osiągnięcie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych powiązanych w szczególności z aktualnymi wydarzeniami, prawem, finansami oraz zdrowiem.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO

Post Author: