Zauważyłeś nagły spadek pozycji Twojej domeny? Czy strona przestała też pojawiać się w wyszukiwarce po wpisaniu konkretnych i wypozycjonowanych wcześniej wyrażeń? Żadne czynności, mające na celu odwrócenie sytuacji, nie przynoszą spodziewanych efektów? Powyższe symptomy sugerują obciążenie strony filtrem Google.
Filtr Google – co to takiego?
W pierwszej kolejności należy wyjaśnić czym są filtry Google. Blokada pojawia się wskutek błędnego pozycjonowania – głównie z powodu pozyskiwania linków z podejrzanych stron. W tym przypadku stosowany jest filtr ręczny, a usunięcie takiego filtra może trwać od 1 nawet do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada wywołana została np. błędem na stronie, to mamy do czynienia z filtrem algorytmicznym i tym razem usuwanie filtra Google może trwać od kilku miesięcy do roku.
Ściąganie filtru Google
Pierwszym krokiem do usunięcia filtra Google jest stworzenie listy linków prowadzących do naszej strony (najlepiej zrobić to przy pomocy Google Webmaster Tools), a następnie sprawdzenie, które z nich są dla naszej strony szkodliwe – proces ten ułatwią nam odpowiednie narzędzia takie jak Link Detox. Po wytypowaniu linków przeznaczonych do usunięcia z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov zawierający niechciane linki. Do wykonania wszystkich powyższych działań potrzeba sporej wiedzy i dokładności, ponieważ usunięcie dobrych linków zaszkodzi naszej domenie.
Usuwanie linków z Google – kiedy zacząć?
Obłożenie naszej strony przez filtr wymusza od nas natychmiastowego działania. Podczas okresu trwania blokady domena jest w stanie utracić ogromną ilość wejść, co może narazić firmę na poważne straty finansowe, dlatego też nie powinno się czekać z uzyskaniem rady u profesjonalisty. To z tego powodu powinno się jak najprędzej przekazać problem specjaliście.