Rodzaje i charakterystyka pozycjonowania

Rodzaje i charakterystyka pozycjonowania

Pozycjonowanie stron www - więcej informacji o tej usłudze

Znamy trzy główne strategie pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie okresowe.

Pozycjonowanie Lokalne

W pozycjonowaniu tego rodzaju istotne jest dodanie do frazy nazwy konkretnej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym uwzględnia się przeważnie:
– państwo (przykładowo “uniwersytet Polska”)
– miejscowość (“salon kosmetyczny Kraków”)
– dzielnicę (“sklep obuwniczy Podgórze”)
Pozycjonowanie lokalne rewelacyjnie sprawdzi się w przypadku firm lokalnych, które kierują swoje usługi tylko do odbiorców mieszkających na danym obszarze. Ta strategia pozycjonowania jest wykorzystywana również wtedy, gdy firma ma niewielki budżet na promocję i nie ma możliwości walczyć o pozycje na słowa kluczowe niezawierające dopasowania miejscowego, przykładowo zamiast “restauracja gruzińska“, to “restauracja gruzińska Kraków”.

Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)

Inny rodzaj pozycjonowania to solidne i przetestowane rozwiązanie dla posiadaczy niewielkich budżetów na reklamę. Dzięki właściwemu dobraniu słów kluczowych, nie tylko będzie można wejść w niszę związaną z konkretna branżą, ale także koszty reklamy w Google Adwords znacznie się obniżą. Pozycjonowanie na długi ogon to też dużo mniejsza konkurencja. Ważne jest też to, iż rośnie trend wpisywania dłuższych zapytań w wyszukiwarkę Google.
Frazy pozycjonowania Long Tail to przykładowo:
– obuwie sportowe puma Axis białe sklep online,
– golarka Braun Seria 5 szara,
– telefon Huawei P8 biały.
Pozycjonowanie na długi ogon jest ogromnie ważne szczególnie dla sklepów działających w sieci. Przy użyciu tego typu fraz, sklepy posiadające w swojej ofercie nader szeroki asortyment artykułów mogą się jeszcze skuteczniej pozycjonować w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe pełni szczególną rolę przed jednorazowymi albo cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak finały Pucharu Europy w piłce nożnej, Święto Pracy czy Dzień Matki. Ten rodzaj pozycjonowania będzie szczególnie efektywny, jeśli popularna w konkretnym okresie fraza zostanie odnaleziona i wykorzystana odpowiednio wcześniej. Na ogół pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w branży turystycznej oraz gastronomicznej. W większości wypadków trzeba zacząć je na osiem do dziesięciu tygodni przed wybranym wydarzeniem, aby wyszukiwarka Google zdążyła na czas zaindeksować nową ewentualnie zmodyfikowaną treść witryny.

Dane adresowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]

Post Author: