Twoja firma w internecie – jak znaleźć dobrą agencję SEO?

Twoja firma w internecie – jak znaleźć dobrą agencję SEO?

Pokaźna porcja informacji o SEO. Przeczytaj koniecznie!

Firmy lub właściciele portali internetowych, którzy marzą o tym, żeby wyświetlać się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce, są w stanie to uzyskać na przynajmniej 3 sposoby. Pierwszy – nie zalecany – to podjęcie starań samemu. Nie dysponując rozeznaniem w problematyce SEO i nie śledząc codziennie doniesień o modyfikacjach w algorytmie Google, ciężko postępować poprawnie i – najważniejsze – skutecznie. Kolejny sposób to zatrudnienie na etat profesjonalnego SEOwca, jednak nie każde przedsiębiorstwo może sobie na to pozwolić z uwagi na budżet. Trzecie wyjście to zatrudnienie agencji SEO. Budżet przeznaczony na takie działania można dostosować do możliwości finansowych zlecającego. Atutem współpracy z agencją SEO jest to, że nie licząc fachowców od SEO w zatrudnione są tam dodatkowo eksperci od kampanii Google Ads, content marketingu, projektowania graficznego oraz kodowania służący merytorycznym wsparciem w tych kwestiach.

Postaw na transparentną i kompetentną agencję SEO

Polskich agencji SEO jest wiele. Co wziąć pod uwagę podczas wyboru firmy, która zwiększy naszą widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania? Zalecamy wybrać firmę, która funkcjonuje na rynku od dłuższego czasu. Liczba firm SEO, ale także tych kreatywnych oraz marketingowych, co roku się zwiększa, co nie zawsze gwarantuje należytą jakość usług. Współpracując z firmą, która istnieje od mniej więcej dekady, można mieć pewność, że dysponuje ona znacznym doświadczeniem i może bez trudu zaprezentować pokaźne portfolio swoich dotychczasowych klientów. Na stronach agencji SEO częstokroć obecna jest zakładka „Case study”. Przed zatwierdzeniem umowy powinno się przeczytać studia takich przypadków, by samemu wstępnie zobaczyć, jakich efektów można się spodziewać po danej agencji, a także to z jakimi trudnościami przyszło im się zmierzyć i dla jakich branż pracowała. Dobra agencja SEO to taka, której działania są przejrzyste: pisze o planach zadań na nadchodzące tygodnie, jak również przesyła sprawozdanie ze zrealizowanych działań i ich efekty.

Następna niebagatelna kwestia to spersonalizowana oferta i dostrojenie zakresu prac do profilu działalności prowadzonej przez klienta agencji. Jeżeli agencja SEO na chęć współpracy odpowiada w ciągu kwadransa, a oferta wygląda jak gotowy szablon, powinien to być znak ostrzegawczy. Po otrzymaniu zapytania przedstawiciel rzetelnej agencji SEO kontaktuje się z zainteresowanym klientem, by dopytać o kolejne dane o firmie, niezbędne do utworzenia dla niej pełnej oferty. Mamy tu na myśli dane, których nie da się wyszperać tak po prostu w internecie, jak np. informacja o prowadzonych do chwili obecnej działaniach SEO oraz o najistotniejszych dla klienta usługach albo artykułach, które zamierza wypromować.

Rozliczenie za efekty – czy to poprawny model rozliczeń z firmą SEO?

Przezornie warto podejść do agencji SEO, które sugerują współpracę z zapłatą za uzyskany rezultat. W takim modelu zleceniodawca rozlicza się z firmą SEO wówczas, gdy frazy kluczowe zdobędą określone w umowie pozycje w SERP (np. wejdą do Top5 czy też pierwszej strony wyników). To w dalszym ciągu często napotykany model rozliczeń, jednakże wiąże się z dużym zagrożeniem – można wszak osiągnąć szybkie rezultaty naruszając zasady ustalone przez Google. Stale modyfikowany algorytm też nie ułatwia dotrzymania obietnic składnych zleceniodawcy, w związku z tym odpowiedzialna firma SEO nigdy nie zapewnia zdobycia konkretnych efektów. Co do opłaty za działania agencji SEO, to rzadko jest ona stała – z reguły w pierwszych tygodniach po zawarciu kontraktu konieczne jest zaangażowanie pokaźniejszego budżetu, aby wykonać dokładny audyt SEO, a potem zrealizować wszelkie przedstawione w nim sugestie. W późniejszych miesiącach współpracy, gdy strona zleceniodawcy jest już zoptymalizowana, wydatki na działania są o wiele niższe.

Dane adresowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]

Post Author: